25.4.2014

Holovertailua: Nfu Oh vs. Color Club

Mulla on ihan hirveä viikko takana! Ensin on ollut hirvittävä kiire opinnäytetyön valmistumisen kanssa. Sain työn ajallaan valmiiksi ja esittelytilaisuus oli keskiviikkona. Tiistai illalla nousi kuume ja kuumetta on jatkunut nyt ainakin eiliseen asti, tänään en oo uskaltanut mitata. Esittelin kuumeesta huolimatta työni ajallaan särkylääkkeiden voimalla. Tänään jäin kotiin vaikka edelleen olis muiden töiden kanssa kiire, mutta en saa yöllä kurkkukivulta nukuttua kuin pätkissä. Kunto ei vaan kestä. Ajattelin nyt sentään jotain hyödyllistä yrittää tehdä vaikka tämäkin kirjottelu on sellasta aivasta, niistä, kirjoita, aivasta, niistä, kirjoita, aivasta, niistä, kirjoita...

Jos nyt kuitenkin kirjottelis ihan asiaakin! Täytän vuosia toukokuussa ja oon jo aikoja sitten päättänyt, että mä haluan synttärilahjaksi ehdottomasti Color Clubin holoja. Hätäilin tilauksen kanssa, koska uskottelin itselleni, että ne varmasti loppuu kesken ennen ku mun synttärit koittaa. :D Onhan nämä vuoden päivät toki ollu myynnissä jo, eivätkä oo loppuneet. Perustelin ostosta myös sillä, että sitten mä voisin myydä Nfu Ohn holot pois, sillä nämä on tunnetusti huomattavasti paremmin lakattavia. Kuinkas sitten kävikään?

Vasemmalta oikealle: Harp On It, Cosmic Fate, Kismet, Miss Bliss, Over The Moon, Beyond sekä Eternal Beauty

Ostin tosiaan Color Clubin holoista nämä tummemmat versiot sekä hopeisen Harp On Itin vaaleista. Eternal Beautyn omistin jo ennestään ja siitä se innostus näihin oikeastaan lähti. Tavallaan houkuttelis kyllä ne vaaleatkin, sillä nämä on ainakin tosi laadukkaita, mutta ne näyttää värittömiltä versioilta näistä. Saattaisivat jäädä kaappiin pölyttymään. Näin mä yritän ainakin itselleni perustella, etten tarvitse.

Vasemmalta oikealle: Harp On It, Cosmic Fate, Kismet, Miss Bliss, Over The Moon, Beyond sekä Eternal Beauty

Mä otin samalla teille vertailukuvia, kun vertailin näitä itse. Ehkä joku jossain pähkäilee saman asian kanssa kuin minä. Pitääkö molemmat vai luopua Nfu Ohn holoista? Nämähän ei ole missään muotoa kuitenkaan dupeja ja siinähän se ongelma toki piileekin. Nufut olis varmaan lähempänä näitä vaaleita CC:n holoja kun näitä tummempia.

Color Club Harp On It vs. Nfu Oh 61
Ensimmäisenä vertaillaan hopeisia. Color Club on näistä efektiltään selvästi voimakkaampi, mutta jotenkin tykkään kuitenkin myös tuosta Nfu Ohn hienostuneemmasta holosta. Nfu Ohsta täytyy kuitenkin sanoa, että sen lakkaaminen on ihan hirvittävää. Vaikka mulla on näiden holojen alle tarkoitettu Nfu Ohn Aqua Base alla, niin se ei auta juurikaan. Lakka kaljuuntuu ihan kunnolla jos vahingossa sudit samasta kohdasta, josta olet jo vetänyt siveltimellä. Nfu Oh myös kärsii päällyslakasta enemmän kuin Color Club, mutta mä en tykkää holoja ilman päällyslakkaa käyttää, sillä nää lohkeilee herkemmin kuin muut lakat.

Vasemmalta oikealle Nfu Oh 61, Color Club Harp On It, Nfu oh 61 ja Color Club Harp On It

Color Club Cosmic Fate ja Nfu Oh 62
Tässä vertailussa tämmöset voisko nyt sanoa vanhan roosan väriset holot? Näistä lämpeän huomattavasti enemmän Color Clubin Cosmic Fatelle. Tämä on vähän semmonen väri, joka sopii kyllä mun iholle tosi hyvin, mutta ei aiheuta mulle mitään suuria tunteita. Voimakkaampi efekti siis toimii huomattavasti enemmän tässä värissä mulle kuin tuo hienostuneempi Nfu Oh. Näistä luultavasti Nfu Oh lähtee kirpparille. Enhän mä nyt voi kaikkia maailman holoja tarvita? Enhän?

Nfu Oh, CC, Nfu Oh, CC

Color Club Miss Bliss ja Nfu Oh 63
Ah lempivärini pinkki! Mulla on pinkkejä holoja jos jonkinlaisia, se on hyvä muistaa tässä kohtaa. Koska se on myös yks lempiväreistä, tuottaa vaikeuksia valita mistä luovun. Color Club on taas ihan loistava! Voimakas efekti ja väri on myös sopivan voimakas. Kaikki näistä Color Clubeista levittyy kuin ajatus ja oon kuullut huhua, että taitavat myös kaikki soveltua leimaukseen. Oon vasta leimannut Eternal Beautylla, joten kokemuksesta en voi puhua. Nfu Oh on myös kaunis ja pinkki toimii myös vaaleana. Yritän vaan pitää mielessä koko ajan näiden huonon levittyvyyden ja yritän miettiä tuleeko Nfu Ohn pulloihin tartuttua lakkausmielessä? Luultavasti tulee valittua kuitenkin joku muu helpompi lakka, vaikka kauniita ovatkin.

Nfu Oh, CC, Nfu Oh, CC

Color Clubin Kismet ja Nfu Oh 66
Pahoittelut heti alkuun, että tämä vertailukuva ei ehtinyt nähdä aurinkoa, vaan on otettu light boxissa, joten erot eivät ole ihan niin suuret. Auringossa tämänkin lakkaparin kohdalla ero on huomattavasti suurempi. Täytyy sanoa, että oon pikkuhiljaa lämmennyt enemmän ja enemmän vihreille lakoille. En kuitenkaan siinä määrin, että tarvitsisin kovin montaa vihreää holoa. Vihreitä holoja on kuitenkin jostain ihmeen syystä kertynyt useampia?! Nfu Ohssa jälleen kerran levittyvyys on surkea ja väri on semmonen "vahingossa vihreä". Ei siis kunnon vihreä, vähän vaan sinne päin. Lämpeän tuolle Color Clubin Kismetille huomattavasti enemmän! Kismetissä on myös enemmän ulottuvuuksia kuin Nfu Ohssa. Lattea kuvailee Nfu Oh:ta mun mielestä hyvin.

Nfu Oh, CC, Nfu Oh, CC

Loppuun voisin vilauttaa kuvaa koko mun holokokoelmasta. Oon laittanut samaan kaikki scattered holot ja lineaariset yms. Tästäkin kuvasta huomaa, että pinkkejä jo on kyllä samoin vihreitä. Silti välillä tuntuu, että millä näistä mistään malttaa luopua? Oikeassa alareunassa on nuo Color Clubit vielä erillään muista.


Violeteissa tilanne on kuitenkin vielä pahempi, sillä mulla on kolme holoa, jotka on hyvin lähellä toisiaan ja pistää monesti miettimään tarvinko mä oikeasti noi kaikki? Mä en kuitenkaan näistä violeteista pysty luopumaan!

Vasemmalta ihan reunassa osittain näkyvästä oikealle: Nubar Absolute, China Glaze 2Nite, China Glaze High Def, A-England Lady Of The Lake, Color Club Wild At Heart, China Glaze Virtual Violet, China Glaze LOL, China Glaze IDK, China Glaze Gamer Glam.
Tässä tilannetta noista mun vihreistä holoista. Vaaleina mulla on tosiaan jo China Glazen Laser Lime ja nyt sitten vielä kuvasta puuttuva Kismet. Mä luulisin kyllä, että mä pärjään niillä ihan hyvin, vaikka tässä kuvassa toi Nfu Oh onkin aika houkuttelevan värinen. Koskapa oisin viimeksi vihreää holoa laittanut kynsille? Oon kans yks hamsteri! :D Muilla samoja ongelmia ja miten ootte niistä selvinny?

Alkaen kultaisesta oikealle: China Glaze GR8, A England Saint George, A-England Dragon, Nubar Recklaim, China Glaze Laser Lime, Nfu Oh 66, China Glaze Techno Teal, China Glaze DV8.

Kiinnostaisko muut holovertailupostaukset? Saa ehdottaa, yritän parhaani mukaan toteuttaa!

20 kommenttia:

  1. Oho, on noi CC:t mun silmään kyllä nätimpiä kuin Nufut.. Hmm. Oh well, holo kuin holo <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne nätimpiä on munkin mielestä, mutta jotenki tosi erilaisia. :D Kaikki holot on niin kauniita! Vaikeaaaa!!

      Poista
  2. Mä tykkään noista CC:n holoista enemmän kun Nufuista juuri samoista syistä kuin kerroit (levittyvyys, pysyvyys) :) Ite omistain melkein kaikki nuo CC:n holot ja bloginkin puolella niistä hölissy. Ja leimauksiin toimivat moitteetta! :) Kiva postaus, tykkään tälläisistä vertailupostauksista noin yleensäkin :) Niin paljon samantyyppisiä lakkoja on maailmassa liikkeellä! Tulipas tästä pitkä kommentti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit postauksesta! Piti heti mennä noita sun CC postauksia kurkkimaan blogista. Kyllä mun tuo Angel Kiss ainakin vielä täytyy saada. :D VOI EI!

      Poista
  3. CC:t on näköjään ihanan holoilevia! Paremman puutteessa kelpuuttaisin varmasti noikin Nufut:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä nämä on ehottomasti voimakkaimpia efekteiltään, mitä mun kokoelmasta löytyy! :)

      Poista
  4. ..mut Nufuissa on niin kauniit pullot, ettei niistä vaan pysty luopumaan :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla jää kokoelmaan toki ihailtavaksi muita nufun kauniita pulloja, nämä eivät siis ole ainokaiset. ;)

      Poista
  5. Kiva postaus :)

    Itse oon kahden vaiheilla noiden Color Clubien kanssa, että hankkiakko vai ei. En kauheasti välitä lineaarisista holoista, mutta olis kiva jos niitä jokunen kuitenkin kokoelmasta löytyisi, kun niillä saa helposti pikalakkauksen tehtyä jos ei huvita koristelujen kanssa värkätä ja sekin on tietysti plussaa et ne leimaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä on tosiaan lineaarisia, mutta lineaarisempiakin holoja on nähty. Efekti näissä on voimakas mutta ehkä hieman rakeinen? Leimattuna tuo lineaarinen ei varmastikaan enää häiritse, mutta tuo lakkaukseen kuitenkin sitä jotain. :D Mä en voi ku suositella näitä. Kannattaa ainakin kokeilla yhtä!

      Poista
  6. CC:t iskee kyllä paljon enemmän! Ainoastaan voisin noista Nufuista pitää tuon vaaleanpunaisen holon! :D <3 Muut voit laittaa huoletta myyntiin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon vähän tässä pohdiskellut, että jos jonkun nufun pidän niin se olis tuo hopeinen. Ihan vain siitä syystä, että kunnollisia hopeisia holoja mulla on vain kaksi. :D Muita värejä on enemmän.

      Poista
  7. Silloin kun holoefektiä kaipaa niin kyllä se saa olla näkyvä, ja siksi CC:t on enemmän mun mieleen. Mutta eihän nuo Nufutkaan rumia ole - hennompia holotukseltaan vain. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu eivät missään tapauksessa ole rumia ja jos käyttäytyisivät levittyvyyden puolesta yhtä hyvin kuin Color Clubit tai edes välttävästi, en harkitsisi niistä luopumista hetkeäkään!

      Poista
  8. Oivoi, tilipäivää odotellessa, pakko saada muutama noita CC:n holoja !
    Nuo nufun pullot on kyllä todella kauniita :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita ei voi kyllä kun suositella! Nufun pullot on kyl tosi nättejä. :)

      Poista
  9. Ooh ihana postaus! Komea kokoelma sulla noita holoja :) Mullakin on ollut suunnitelmissa tilata noita Color Clubin holoja.

    Ja hei, jos ikinä haluat luopua Laser Limestä, niin olisin valmis ostamaan sen melkein mihin hintaan tahansa :D Olen yrittänyt metsästää sitä joka paikasta, mutta vielä ei ole onnistanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset! Ei ole kyllä aikomus tuosta Laser Limestä luopua. :) Kannattaa kokeilla laittaa vaikka kynsikoristekirppikselle ostoilmotusta.

      Poista